O nasPoradnik
Kontakt

Menu

Blog
O ślubie cywilnym - w pigułce

O ślubie cywilnym - w pigułce

January 20, 2024

Jaki urząd wybrać? 

  • Biorąc ślub cywilny w plenerze, wybrać powinniście ten urząd pod który podlega miejsce ceremonii, np. sala weselna która udostępnia wam swój pomost czy ogród.
  • Wiele urzędów prowadzi zapisy na dany rok dopiero od stycznia, zapiszcie sobie tę datę, aby wtedy kontaktować się z Urzędem Stanu Cywilnego. Jeśli zrobicie to wcześniej, zostaniecie odesłani z kwitkiem, ponieważ nie są prowadzone zapisy z tak dużym wyprzedzeniem

Opłaty - W porównaniu do kosztu ślubu kościelnego (mimo, że obowiązuje “co łaska”), ślub cywilny w plenerze to rodzaj ceremonii zaślubin, który będzie będzie najtańszy.

  • Cena za formalności dot. dokumentów na ślub cywilny to 85 zł 
  • Gdy oboje lub jedna ze stron, która chce zawrzeć związek małżeński, a jest po rozwodzie, lub jest wdowcem/wdową, konieczny jest dodatkowy dokument. Opłata za skrócony odpis aktu wynosi 22 zł.
  • Jeśli chcielibyście wziąć ślub za granicą, do polskiego urzędu odprowadzić należy około 40 zł dodatkowej opłaty
  • Cena za plener to 1000 zł  (+ formalności)

Dodatkowo:

Jeśli chcecie uczcić to wydarzenie wraz z gośćmi lampką prosecco, to będziecie musieli dopłacić za serwis i alkohol. (około 100 zł i więcej, w zależności od liczby osób którą chcecie poczęstować)

Dekoracje ślubu cywilnego

  • Jeśli organizujecie ślub cywilny w urzędzie, zazwyczaj dekoracje ograniczają się do minimum. Czasami jest to nawet tylko jeden bukiet, a liczba gości też jest ograniczona. Salki w urzędach są dość małe i spędzacie tam zaledwie kilka-kilkanaście minut. 
  • Jeśli jednak bierzecie ślub cywilny w plenerze, warto wziąć pod uwagę zwiększenie dekoracji. O dekoracjach na śłub w plenerze piszemy w naszym innym artykule “O ślubie kościelnym - w pigułce” . Tam przeczytać możecie nasze porady odnośnie dekoracji ślubu w plenerze oraz muzyki.

Dodatkowe porady - nie zapomnijcie o:

  • GODLE: czasami zapewnia je miejsce, w którym bierzecie ślub, a innym razem urzędnik ma swoje ze sobą
  • KRZEŚLE i STOLICZKU dla urzędnika - będziecie musieli usiąść i podpisać dokumenty. Warto żeby było to miejsce schludne, może też udekorowane, tak, aby pamiątkowe zdjęcie zawsze wywoływało uśmiech 🙂
  • KRZESŁACH dla gości i dla Was - zdecydujcie czy chcecie siedzieć. Wiele Par decyduje się na stanie w trakcie ceremonii - to zaledwie 20 minut. 
  • INSYGNIACH - z naszego doświadczenia wynika, że zawsze ma je ze sobą urzędnik, ale dopytajcie o to
  • DOKUMENTACH - dowody należy okazać przed ceremonią, przekażcie je świadkom. Świadkowie też powinni mieć ze sobą swoje dowody tożsamości
  • MUZYCE - jeśli taka oprawa muzyczna się pojawi, warto dać znać zarówno zespołowi/kwartetowi itp oraz urzędnikowi, w jakich momentach ceremonii pojawi się muzyka
  • PRZYSIĘGI - zapytajcie urzędnika, czy jest możliwość personalizacji waszych przysięg. :)
  • NAZWISKA - przemyślcie kwestie zmiany lub pozostawienia swoich nazwisk

Często pytacie także jak zorganizować ten wyjątkowy dzień, poza granicami Polski. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Cena oraz warunki organizacji takiego dnia zależą od kilku czynników. 

O ślubie poza granicami Polski napiszemy niebawem.

Może Cię zainteresuje

Zobacz wszytkie

Nauki przedmałżeńskie – czym są, jak wyglądają, kiedy je odbyć?

Przygotowania do ślubu kościelnego to nie tylko wybór sukni, garnituru czy sali weselnej. Jednym z ważnych etapów jest odbycie nauk przedmałżeńskich, czyli spotkań dla narzeczonych, które mają pomóc w świadomym wejściu w małżeństwo. Choć dla wielu par to formalność, w rzeczywistości jest to czas na refleksję, rozmowę i zdobycie wiedzy o wspólnym życiu w świetle nauki Kościoła.
Zobacz więcej

Przysięga małżeńska – jak brzmi w kościele, a jak w USC?

Przysięga małżeńska to jeden z najbardziej wzruszających momentów ceremonii ślubnej. Wypowiadane słowa stają się symbolicznym i prawnym potwierdzeniem miłości, wierności oraz gotowości do wspólnego życia. Choć sens jest podobny, słowa przysięgi małżeńskiej różnią się w zależności od tego, czy ślub odbywa się w kościele, czy w Urzędzie Stanu Cywilnego. Warto poznać ich dokładne brzmienie, aby przygotować się do tej wyjątkowej chwili.
Zobacz więcej

Kameralne przyjęcie weselne – jak je zorganizować?

Coraz więcej Par Młodych świadomie rezygnuje z dużych, hucznych wesel na rzecz kameralnych przyjęć weselnych. Intymna atmosfera, mniejsza liczba gości i bliskość najważniejszych osób sprawiają, że takie uroczystości są pełne wyjątkowych emocji i niezapomnianych chwil. Sprawdź, jak zorganizować idealne kameralne wesele, które na długo pozostanie w Waszych sercach.
Zobacz więcej
View all

Emocje nadal nie chcą opaść, a goście nie dają zapomnieć o weselu. Wszyscy, naprawdę wszyscy, są zachwyceni i mówią, że nigdy w życiu nie byli na takim przyjęciu, jedzenie obłędne obsługa fantastyczna, doskonały wystrój…

Daria, dziękuję Wam wszystkim za wesele marzeń! Każdej osobie z osobna, cudownej obsłudze kelnerskiej, młodym ludziom z klasą i kulturą.

Będę to mówić głośno i wszędzie, jesteście cudowni! Nie mam słów by Wam podziękować!!! Dziewczyny, jesteście cudowne!

Agata i Tomasz

Razem z mężem z całego serca dziękujemy za pomoc w organizacji wesela! Pani Oliwia była z nami przez cały czas przygotowań i jesteśmy bardzo wdzięczni za wszystkie rady oraz obecność podczas wesela, bo nie musieliśmy się niczym stresować.

To było nieocenione wsparcie, dzięki temu cały proces planowania był przyjemnością! Zarówno my, jak i goście zachwycili się przyjęciem i tym jak wszystko cudownie wyszło. Nadal przeżywamy że ten dzień tak mocno, aż chcielibyśmy go powtórzyć! Jedzenie przepyszne, zarówno obiad, jak przekąski oraz słodkie stoły, obsługa kelnerska na tip top.  Bardzo polecamy We Create. Weddings na wesele!

Stella i Adam

Pani Oliwio przede wszystkim dziękujemy bardzo za pomoc w organizacji wesela. Wszyscy jesteśmy zachwyceni i jeszcze nie otrząsnęliśmy się z emocji.

Marta i Rafał

Daria współpraca z Tobą to istna magia. Stoicki spokój podczas przygotowań i radzenie sobie ze wszystkim jakby nie było rzeczy niemożliwych do zrobienia. Zaufaliśmy Ci w 100%, a dostaliśmy 150% spełnionych weselnych marzeń. Niczym nie musieliśmy się martwić. Nawet jak spadł deszcz, w dwie sekundy ogarnęłaś wszystko. Wszystko było dopięte na ostatni guzik więc my mogliśmy po prostu zająć się zabawą.

Jedzenie, nieskromnie powiem, że nigdy, na żadnym przyjęciu nie jadłam lepszego! Drinki rewelacja. Podane mega sprawnie, pomoc absolutnie każdej jednej osoby z personelu rzeczowa, z uśmiechem. Dostaliśmy bardzo dużo próśb o powtórkę, więc chyba musimy zadziałać.

Ola i Paweł

Chcielibyśmy z całego serca podziękować Pani Oliwii za ogromną pomoc w organizacji naszego wesela. Przyjęcie odbyło się 14 września, jednak przygotowania rozpoczęły się niemal rok wcześniej. Już od pierwszych chwil Oliwia wykazywała się nie tylko pełnym profesjonalizmem, ale również ogromną elastycznością w podejściu do naszych licznych życzeń i pytań. Pomimo dużej ilości zapytań z naszej strony na przestrzeni miesięcy, Oliwia zawsze była cierpliwa, uważna i gotowa do wsparcia, co było dla nas niezwykle cenne. W dniu wesela Oliwia była nieocenioną ostoją spokoju, zarówno dla nas, jak i dla całej ekipy odpowiedzialnej za przygotowanie sali i dekoracji. Sama, jako event manager, doskonale wiem, jak stresujące mogą być ostatnie chwile przed realizacją tak ważnego wydarzenia. Dla Oliwii jednak, ten stres nie istniał – działała z niesamowitą pewnością siebie i opanowaniem, dzięki czemu wszyscy czuliśmy się spokojni. Wiedzieliśmy, że wszystko jest pod kontrolą. Nasze wesele było fenomenalne, a goście bawili się wyśmienicie.

Alicja i Marian

To była naprawdę niesamowite doświadczenie i przedsięwzięcie, a ponad 13-miesięczne planowanie ze wszystkimi szczegółami oraz punktem kulminacyjnym w tę piękną sobotę było pięknym przeżyciem. Wszyscy nasi goście zachwycili się urokiem i klimatem miejsca, pięknem dekoracji oraz profesjonalizmem oraz życzliwością całej ekipy. Niestety wszystko skończyło się w mgnieniu oka. Pozostają nam tylko wspomnienia, które będziemy długo celebrować. Dziękujemy Pani Oliwii za pełną pomoc w organizacji i koordynacji wesela. Profesjonalizm, cierpliwość, sumienność, dokładność, szeroka wiedza i umiejętności Pani Oliwii sprawiły, że w dniu wesela czuliśmy się w pełni zaopiekowani. Bez Pani pomocy nie wyobrażamy sobie w ogóle jak można byłoby przetrwać ten emocjonalny i piękny dzień.

Martyna i Krzyś

Najlepsza decyzja, jaką mogliśmy podjąć w trakcie przygotowań do ślubu! Nasza wedding planerka Oliwia była nieocenioną pomocą w organizacji tego wyjątkowego dnia. Dzięki jej profesjonalizmowi, zaangażowaniu i dbałości o każdy detal mogliśmy cieszyć się przygotowaniami bez stresu. Wszystko było dopięte na ostatni guzik – od wyboru idealnego miejsca, przez dekoracje, aż po koordynację całego dnia ślubu. Jej kreatywność i umiejętność słuchania sprawiły, że każdy element wesela odzwierciedlał nasze marzenia. Była zawsze dostępna, pełna pomysłów i energii, a przy tym świetnie radziła sobie z niespodziewanymi sytuacjami, zachowując pełen profesjonalizm. Dzięki niej mogliśmy w pełni skupić się na sobie i naszych bliskich, mając pewność, że wszystko jest w najlepszych rękach. Gorąco polecamy każdemu, kto marzy o ślubie idealnym.

Marta i Darek
Kontakt
Daria Burda
+48 505 242 975
d.burda@wecreateweddings.pl
Oliwia Ratajczak
+48 533 624 180
o.ratajczak@wecreateweddings.pl
Kaja Wujczak
+48 531 860 758k.wujczak@wecreateweddings.pl
Strona GłównaPoradnikKontakt
Urodziny na ulicyFestiwal emocjiLekko w naturze
© 2025 Wecreateweddings. All rights reserved.
Polityka Prywatności